Ο αστερισμός της Παρθένου εμφανίζεται στο Β. ημισφαίριο στις αρχές του Φθινοπώρου, την πιο πλούσια εποχή του χρόνου, τη «βελούδινη εποχή» όπως λέγεται, και φεύγει τη φθινοπωρινή ισημερία.
Αυτήν την εποχή ο έναστρος ουρανός πλησιάζει τόσο αισθητά σαν να λέει: «Κάνε μια ευχή» και σαν απάντηση στο ανήσυχο ανθρώπινο πνεύμα αρχίζουν να πέφτουν αστέρια.
Η σοδιά έχει ήδη μαζευτεί, στους κήπους τα κλαδιά των δέντρων σπάνε κάτω από το βάρος ώριμων καρπών και φρούτων. Για τους αγρότες είναι η εποχή των γιορτών, των γάμων και των πανηγυριών. Είναι ο κατάλληλος καιρός για την πραγματοποίηση των ιδεών, για την ανάλυσή τους και για τη γέννηση καινούριων.
Πώς όμως χωράει σ’ αυτήν την όμορφη εικόνα η επτάδα των πολύτιμων πετραδιών: σμαράγδι, χρυσόλιθος, χρυσοπράσιος, χρυσαφένιο τοπάζι, μάτι τίγρης, ηλιοτρόπιο και αστροφιλίτης, που απ’ τα αρχαία χρόνια σχετίζονται με το ζώδιο της Παρθένου;
Το ζώδιο της Παρθένου, όπως και του Αιγόκερω και του Ταύρου, για τους αρχαίους Έλληνες ανήκουν στο στοιχείο της γης.
Για τον Αιγόκερω αυτό το στοιχείο συμβολίζει την πρωταρχική ύλη, το σκληρό κομμάτι που ακόμα δεν είναι έτοιμο να χρησιμοποιηθεί για τη ζωή. Είναι ο βράχος που η κορυφή του χάνεται στον ουρανό και η βάση του είναι βαθιά μέσα στον ωκεανό.
Για τον Ταύρο είναι η γόνιμη γη.
Για το ζώδιο της Παρθένου, αυτό το στοιχείο συμβολίζει την αναζήτηση των ανθρώπων για τη γη της επαγγελίας.
Ο κυβερνήτης του ζωδίου της Παρθένου είναι ο Ερμής, ο θεός των επικοινωνιών και των ταξιδιών, ο οποίος ταυτίζεται με τον αιγυπτιακό θεό των γραμμάτων και της
μαγείας Θωτ και τον αρχαιορωμαϊκό Μερκούριο. Είναι γνωστός σαν ο πλανήτης που είναι ο πιο δύσκολος στο να παρατηρηθεί, λόγω της γρήγορης κίνησής του, καθώς επίσης και λόγω της κοντινής του απόστασης από τον Ήλιο.
ΑΣΤΡΟΦΙΛΙΤΗΣ
Παρατηρώντας αυτό το πετράδι, θα δεις ασημόχρυσα λουλούδια με μορφή χρυσάνθεμου να λαμπυρίζουν πάνω στο ανοιχτόχρωμο φόντο. Οι γεωλόγοι βλέπουν στην ονομασία αυτού του ορυκτού ένα συσχετισμό με τη δομή των κρυστάλλων του, που θυμίζουν φύλλα σε σχήμα αστεριού. Η μετάφραση από τα αρχαία ελληνικά είναι «το αγαπημένο πετράδι των αστεριών» ή «το πετράδι που αγαπάει τ’ αστέρια». Στο Βατικανό απ’ αυτό κατασκευάζονται οι κορνίζες των εικόνων και θεωρείται ότι είναι ευλογημένο απ’ τον ουρανό.
Επίσης το λουλούδι με την ονομασία Αστήρ, θεωρείται από την εποχή του Μεσαίωνα το σύμβολο του καλοκαιριού που φεύγει. Ο Αστήρ της Κίνας ή χρυσάνθεμο στην Ανατολή εμφανίζεται σαν έμβλημα του φθινοπώρου, της επικοινωνίας, της ήρεμης και εξασφαλισμένης ζωής, της απελευθερωμένης από κάθε άγχος. Μάλλον δεν είναι τυχαίες οι ονομασίες των λουλουδιών και των πετραδιών της Παρθένου.
ΧΡΥΣΟΛΙΘΟΣ
Ο χρυσόλιθος εμφανίζεται με διαφορετικές αποχρώσεις του πράσινου και γι’ αυτό συχνά μπέρδευε τους ανθρώπους και για αρκετούς αιώνες έπαιρνε διάφορα ονόματα όπως: «το σμαράγδι του Νέρωνα». Αυτό το πετράδι που προστάτευε κι έφερνε καλοτυχία στον κάτοχό του, δεν άφησε αδιάφορους τους Γάλλους που έλεγαν ότι: «Όποιος έχει δύο χρυσολίθους, τότε έχει πάρα πολλούς». Στην Ανατολή του προσδίδανε την ιδιότητα της επικοινωνίας, διότι θεωρούσαν ότι χαρίζει εύκολη επικοινωνία ανάμεσα στους ανθρώπους κι ακόμα βοηθάει στην κατανόηση της γλώσσας των ζώων και των πουλιών.
ΧΡΥΣΟΠΡΑΣΙΟ
Το χρυσοπράσιο, ενώ είναι ένα είδος χαλκηδόνιου, πάντα ήταν πολύ ακριβό. Έγινε πολύ γνωστό τον 18ο αιώνα, όταν ο βασιλιάς της Πρωσίας, ο Φρειδερίκος ο Μέγας, διακόσμησε το στέμμα του μ’ αυτό το πετράδι επικυρώνοντάς το ως σύμβολο μεγαλείου και επιτυχίας. Το χρυσοπράσιο είναι επίσης το σύμβολο της ευγλωττίας και συγκρίνεται μ’ ένα άλλο σύμβολο της Παρθένου, το τριζόνι, το οποίο μοιάζει σαν να έχει «λαξευτεί» απ’ αυτήν την πέτρα. Επίσης το τριζόνι είναι άπιαστο και θαυμάζει με δυνατή φωνή τη γενναιοδωρία του κόσμου.
ΤΟ ΣΜΑΡΑΓΔΙ
Το σμαράγδι είναι ο πρίγκιπας στην υπέροχη επτάδα των πετραδιών της Παρθένου. Είναι το πράσινο είδος του βηρυλλίου, το οποίο είχε μεγάλη πέραση από τα αρχαία χρόνια κι απ’ όλους τους πολιτισμούς, αφήνοντας το ίχνος του στην Ιστορία. Στους αρχαίους Αιγυπτίους, στους αρχαίους Έλληνες και στους Αλχημιστές του Μεσαίωνα θεωρήθηκε ως το πετράδι της Σοφίας, το οποίο ήταν το κλειδί που άνοιγε τις πόρτες των μυστηρίων. Το σμαράγδι, επίσης, σχετίζεται με το συμβολισμό του Κυπέλλου, την εικόνα του οποίου οι αρχαίοι αστρολόγοι συσχετίζανε με το ζώδιο της Παρθένου. Από τη μια το Κύπελλο προσωποποιούσε τη Γη, από την άλλη τη σταθερότητα της Αρετής. Στον συμβολισμό των Τεκτόνων ήταν ένα κατεργασμένο πετράδι, που μπορούσε να θεωρηθεί θεμέλιο για να είναι κάποιος ανθρώπινος.
Η πιο γνωστή ιστορία κυπέλλου ήταν αυτή του Αγίου Γκράαλ, που ήταν φτιαγμένο από σμαράγδι, το οποίο είχε πέσει από το κεφάλι του Λούσιφερ. Αυτό το Κύπελλο έδινε δύναμη και γνώση στους δίκαιους και κατέστρεφε τους ανάξιους που το πλησίαζαν.
Την εικόνα του κυπέλλου με το ζωοδόχο νερό τη βρίσκουμε και στη σφραγίδα του Σολόμωντα, που συμβολίζει τη συνύπαρξη δύο αντίθετων στοιχείων, της φωτιάς και του νερού, της ύλης και του πνεύματος. Είναι το σύμβολο της Ψυχής, με το οποίο συχνά απεικονίζεται το ζώδιο της Παρθένου. Τα δύο φίδια στο κηρύκειο του Ερμή συμβολίζουν σχεδόν το ίδιο πράγμα. Και τα δύο στοιχεία συμβολίζανε τη μοναδικότητα της δύναμης και του αυτοελέγχου. Απεικονισμένα πάνω σε πέτρα θεωρούνταν σπουδαία φυλαχτά, που δίνανε στον κάτοχό τους την εξουσία πάνω στη δύναμη της φύσης και των ανθρώπων. Η σοφία του Σολομώντα στην επικοινωνία και τη διακυβέρνηση της χώρας του, που προκαλεί θαυμασμό στους σύγχρονους, έκανε πιο πλούσιο και πιο δυνατό το λαό του Ισραήλ και στα 40 χρόνια που διακυβέρνησε δεν χρειάστηκε ποτέ στρατό.
Ένα αίνιγμα ήταν το μαγικό χρώμα του σμαραγδιού. Ο βήρυλλος που είναι βασικό στοιχείο των όξινων ειδών και το χρώμιο που δίνει στο βηρύλλιο το πράσινο χρώμα του είναι κι αυτό ένα στοιχείο βασικών ειδών. Αυτό το ξεκαθάρισε ο γεωλόγος Α.Ε. Φέρσμαν βλέποντας στον πολύτιμο λίθο ότι ήταν αποτέλεσμα μεταμόρφωσης, με κάποια διαδικασία που είχε ως βάση το γρανάτη. Η λύση του μυστηρίου του χρώματος του σμαραγδιού χρησιμοποιήθηκε σαν κλειδί για τους θησαυρούς της Ινδίας και της Ζιμπάμπουε.
ΤΟΠΑΖΙ
Οι άνθρωποι πίστευαν ότι το χρυσαφένιο τοπάζι, σε σχήμα εξάκτινου αστεριού, θα τους προστάτευε από ψυχολογικές εκρήξεις, θα τους έδινε δύναμη και υγεία. Το μυστικό της επιλογής αυτής της πέτρας για να φτιαχτεί ένα τάλισμαν, κρύβεται στην ονομασία του. Το «ταπάς» μεταφρασμένο απ’ τα σανσκριτικά σημαίνει φωτιά.
ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ
Η σκουροπράσινη πέτρα με τις κόκκινες βούλες, που μοιάζουν με ζουμερούς καρπούς που είναι μέσα σε πρασινάδα, θυμίζει το τέλος του καλοκαιριού, την κορύφωση της διαδικασίας της εξέλιξης και της ωρίμανσης. Αυτό είναι ένα είδος χαλκηδόνιου και ονομάζεται ηλιοτρόπιο. Οι χριστιανοί βλέπανε σ’ αυτήν την πέτρα την εικόνα του αίματος του Χριστού στο χορτάρι κάτω απ’ το σταυρό. Σ’ όλους τους συμβολισμούς υπάρχει η ιδέα της μεταμόρφωσης και της μετατροπής. Πολύ πιθανό είναι το πιο ταιριαστό τάλισμαν για τους πολιτικούς και για τους διπλωμάτες. Στην αρχαία Αίγυπτο το ηλιοτρόπιο θεωρήθηκε ως πέτρα της μαγείας και του λόγου, το οποίο είχε ιδιαίτερη δύναμη αν πάνω του ήταν χαραγμένο το όνομα του κατόχου. Παρόλα αυτά οι σκέψεις του κατόχου θα πρέπει να είναι καθαρές, αλλιώς ο άνθρωπος θα χαθεί και θα πνιγεί στις ίδιες του τις φράσεις.
ΜΑΤΙ ΤΗΣ ΤΙΓΡΗΣ
Για τους ινδουιστές, η δύναμη του στοιχείου της γης και της μεταμόρφωσης ενσαρκώνεται στο πετράδι με την ονομασία «το μάτι της τίγρης», το αγαπημένο του Θεού Σίβα. Το περιδέραιο του Σίβα από μάτι τίγρης διασώζεται μέχρι σήμερα στο ναό του Σίβα. Όπως όλες οι πέτρες αυτού του τύπου, το μάτι τίγρης χρησιμοποιείται για την προστασία απ’ το κακό μάτι.
------------------
Η Φύση μας μαθαίνει και μας ωθεί σε συνεχόμενη έρευνα και αναζήτηση, χωρίς να βάζει διακρίσεις ανάμεσα στον πνευματικό και τον υλικό κόσμο. Με την αρχή του φθινοπώρου έρχεται ο καιρός της Παρθένου, όταν τα αποθέματα της ύλης θα χρησιμοποιηθούν για τη διεύρυνση του πνεύματος.